Externí spolupracovníci

Stano Palúch

Hudobný skladateľ a aranžér

Študoval na Konzervatóriu v Žiline u Bohumila Urbana (1991 – 1995) a na Vysokej škole múzických umení v Bratislave pod vedením Bohdana Warchala. Absolvoval interpretačné kurzy u renomovaných pedagógov a interpretov (Grač, Perenyi, Lysy, Jelínek).

Aktívne sa venuje komornej hudbe, ako aj hudbe iných žánrov – jazz, folklór, world music, new acoustic. Ako štúdiový hráč nahral okolo 40 albumov. Má vlastné jazzové trio Pacora. Pre svoje mimoriadne umenie a univerzálnosť je vyhľadávaným partnerom mnohých slovenských umelcov (Jana Kirschner, Druhá tráva, Zuzana Mojžišová, Alea). Venuje sa aj autorskej, aranžérskej a produkčnej činnosti.

Je autorom hudby k predstaveniam SĽUK-u: Gašparko, Chorea Slovaca, Krížom-krážom, Zvuky nie sú muky, Ornamenty a Slovenské Vianoce.

V roku 2009 získal Cenu Tatrabanky „Mladý tvorca“ v kategórii „Hudba“.


Marek Pastírik

Hráč na saxofón, aranžér 

Absolvent Konzervatória v Žiline, Koninklijk Conservatorium v Haagu a Akadémie umení v Banskej Bystrici. V súčasnosti pôsobí ako pedagóg hry na saxofón na Akadémii umení v Banskej Bystrici a na žilinskom Konzervatóriu, kde okrem hry na saxofón, vyučuje aj komornú hru a vedie Big Band.

Patrí k vyhľadávaným interpretom jazzovej i klasickej hudby. V rokoch 1999 a 2005 získal s formáciami Hot Sound Dixie Band a Happy 4 Friends prvé miesto na festivale Jazzové Vianoce. Príležitostne spolupracuje s orchestrami Gustava Broma, J. Bartoša, či M. Jakabčica a s mnohými renomovanými jazzovými hudobníkmi. Je umeleckým vedúcim súboru Balkansambel, ktorý vo svojom repertoári spája prvky balkánskeho folklóru, jazzu a klasickej hudby. Založil a vedie Saxofónové kvarteto Akadémie umení v Banskej Bystrici. Taktiež je nadšeným interpretom starej hudby a ako hráč na historických nástrojoch pôsobí v súboroch A Prima Vista a Tabulatura.

Autorsky i hráčsky sa podieľal na hudobnom projekte Ľudovej hudby SĽUK-u  Ornamenty.


Juraj Dufek

Hráč na gajdy

Dlhé roky sa venuje hre, ale aj výučbe hry na rôzne typy gájd a im príbuzné nástroje. Je jedným z mála výrobcov tohto hudobného nástroja na Slovensku. V roku 2009 založil ojedinelé gajdošské zoskupenie Spojené huky Slovenska. Celou svojou činnosťou výrazne prispieva k tomu, aby sa na gajdy ako súčasť tradičnej ľudovej kultúry Slovenska nezabúdalo.

Účinkuje v programe Chorea Slovaca – Tanečné etudy pre SĽUK , Krížom-krážom a Slovenské Vianoce.


Laco Cmorej

Choreograf  a tanečník

Od konca 90. rokov sa profesionálne venuje tancu a divadlu ako interpret, choreograf i pedagóg. Ako tanečník  účinkoval v muzikáloch Dracula, Niekto to rád horúce, Hamlet, Cigáni idú do neba, Hair, či Krysař. Choreograficky sa podieľal na muzikáloch Cyrano z predmestia, Rebelové, Rocky horor show alebo Fontána pre Zuzanu. Vytvoril choreografie pre Divadlo Aréna (Tri prasiatka), Divadlo Jána Palárika v Trnave (Padajúce hviezdy, Eugen Onegin), Komorné divadlo v Martine (Macbeth), Divadlo GuNaGu (Argentína) i Divadlo Nová scéna (Muzikálový sen). 

So svojou tanečnou skupinou CreDance účinkuje v mnohých televíznych reláciách, na rôznych festivaloch alebo eventoch.

Ako choreograf spolupracoval so SĽUK-om na programoch Chorea Slovaca, Krížom-krážomSlovenské Vianoce.


Julo Nagy

Grafický dizajnér a majiteľ kreatívneho štúdia Calder design community

V rokoch 2003 - 2010 pôsobil ako vedúci ateliéru grafického dizajnu na Katedre vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave a v rokoch 2011 – 2013 predsedal Asociácii ilustrátorov Slovenska (ASIL). Okrem dizajnu sa venuje knižnej a voľnej grafike, maľuje a fotografuje. Vytvoril niekoľko úspešných firemných a produktových identít ako Artforum, Zlatý Bažant, Martinus, Agemsoft, časopis .týždeň, Chemolak, Galéria Nedbalka alebo ESET.

Spolu so svojím tímom redizajnoval aj logotyp SĽUK-u, a to na základe pôvodných návrhov Martina Benku. Je autorom grafického dizajnu k programom Chorea Slovaca, Krížom – krážom a 65 rokov


Ján Šicko

Grafický dizajnér a umelec nových médií

Od roku 2005 pôsobí ako odborný asistent na Katedre vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, kde o. i. vedie MediaLab - laboratórium zamerané na skúmanie hraničných polôh grafického dizajnu. Profesionálne sa venuje tvorbe multimediálnych inštalácií, interaktívnych prostredí a hier. Patrí k zakladajúcim členom združenia 1977, ktoré organizuje známu konferenciu grafického dizajnu Kupé. V roku 2009 založil spoločnosť DevKid.

So SĽUK-om spolupracoval na hudobnom projekte Ornamenty a na predstavení Slovenské Vianoce.


Ďuro Balogh

Ilustrátor a grafický dizajnér

Okrem knižnej a časopiseckej ilustrácie sa venuje karikatúre, komiksu a grafickému dizajnu. Po skončení vysokoškolského štúdia pracoval ako artdirektor v reklamnej agentúre, neskôr ako asistent na Katedre grafického dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. V súčasnosti pôsobí ako freelancer –  grafický dizajnér a ilustrátor na voľnej nohe.

Je autorom grafického dizajnu k predstaveniam Zvuky nie sú mukySlovenské Vianoce.


Katarína Holková

Kostýmová a scénická výtvarníčka

Študovala na Katedre textilnej tvorby VŠVU v Bratislave (1996 – 2002) a na Katedre scénickej a kostýmovej tvorby Divadelnej fakulty VŠMU v Bratislave u Jozefa Cillera a Milana Čorbu (1998 -2005). Absolvovala študijný pobyt na Akadémii múzických umení v Prahe so zameraním na groteskný kostým.

Spolupracovala s Národným divadlom moravskoslezkým v Ostrave, s Divadlom v Olomouci, s Divadlom na Fidlovačke, s Dejvickým divadlom, so Západočeským divadlom v Chebe, s Národným divadlom v Brne, či s Juhočeským divadlom v Českých Budějoviciach. Vytvorila kostýmy pre Divadlo Andreja Bagara v Nitre (Verejný nepriateľ, Búrlivé výšiny), Balet SND v Bratislave (Sen noci svätojánskej) i Štátne divadlo Košice (Chrobák v hlave).

So SĽUK-om spolupracovala na predstaveniach Chorea Slovaca, Zvuky nie sú muky, OrnamentySlovenské Vianoce.


Juraj Nvota

Divadelný a filmový režisér

Študoval divadelnú réžiu na Vysokej škole múzických umení. Profesionálnu kariéru odštartoval v Trnavskom divadle v roku 1977. Od 80. rokov spolupracuje s Radošinským naivným divadlom, od roku 1992 je kmeňovým režisérom Divadla Astorka. V Činohre Slovenského národného divadla režíroval inscenácie Chaos, Hra o Svätej Dorote, Sex noci svätojánskej, Manon Lescaut a Veľa kriku pre nič. Pravidelne hosťuje v Štúdiu L + S, v pražskom Štúdiu Ypsilon a v Divadle Na zábradlí.

Patrí k popredným filmovým a televíznym režisérom. Jeho filmografia zahŕňa filmy Kruté radosti, Konfident, Muzika a Rukojemník.

Od roku 1992 je činný aj pedagogicky na Divadelnej fakulte Vysokej školy múzických umení.

V SĽUK-u režíroval tanečnú komédiu Slovenské Vianoce.



 


 

profesionálne umelecké teleso
hudobno-tanečné programy
centrum tradičnej kultúry
vlastná divadelná scéna